TERTÚLIES PALLACH,
per si en vols saber més…
EL QUE SÓN
LES TERTÚLIES PALLACH
Una tertúlia que enceten els dos convidats tot parlant de la seva pròpia vida, l’educació rebuda (des del naixement, amb la família, a l’escola, en el context social; amb persones concretes que els han influenciat molt, etc.).
Un espai per xerrar, intercanviar parers, reflexionar,… sobre la importància de tot tipus d’educació, a partir de les pròpies vivències de cadascú al llarg de la seva vida.
Una activitat on hi ha de regnar sobretot l’espontaneïtat i les experiències pròpies.
Estan pensades en tres moments: 1) parlen els convidats; 2) Pica-pica i tertúlies en petit grup; 3) Tertúlia final, amb participació de tothom.
No cal arribar a cap conclusió global; l’important és la tertúlia per la tertúlia i el que cadascú interpreta i s’emporta de l’estona viscuda.
Poden donar peu a parlar de l’educació, en general, en qualsevol dels seus àmbits (paper de les escoles, de les lleis i sistemes educatius, paper de les famílies d’avui dia, de les entitats, clubs, etc., dels mitjans de comunicació, de les xarxes socials, etc.
El presentador o moderador, modera, incentiva la tertúlia, recull per això algunes frases o opinions que hi hagin sortit,…
Un espai absolutament obert a tothom, a totes les visions, opinions, etc.
EL QUE NO SÓN
LES TERTÚLIES PALLACH
Una conferència o taula rodona
Lloc on es parla d’un tema determinat i prou, com en qualsevol xerrada o conferencia.
Una activitat poc flexible i molt estructurada.
Un lloc del qual se’n surt amb conclusions generals clares.
Parlar teòricament sobre educació (sigui escolar, familiar, extraescolar,…)
Lloc on sortir a parlar d’altres àmbits o accions a part de la pròpiament educativa.
El presentador o moderador és l’únic que dirigeix la tertúlia, talment com si fos un entrevistador.
Un espai tancat al qual només hi poden accedir persones expertes en educació o professionals implicats en la mateixa.