Publicacions - Fundació Pallach

Publicacions

La Fundació

LA DEMOCRÀCIA, PER FER QUÈ?
Josep Pallach
Reedició de la publicació editada el 1975

"La principal lliçó d'aquestes pàgines vol ésser que el destí de Catalunya, com el de tot Espanya, el forgem nosaltres aquí, amb el nostre treball i el nostre viure, i que ningú ens el farà per nosaltres. Lligar-lo als esdeveniments europeus i mundials, inserir el nostre esforç en el de milions d'homes i dones que tenen inquietuds semblants a les nostres i formulen idèntics ideals.
Però al final ha de quedar sempre clar que és la nostra pròpia acció la que decidirà el nostre avenir. I que un pensament clar ha de provar de orientar-la si volem dur-la a bon port. Contribuir a formular aquest pensament es el segon objectiu d'aquestes ratlles."

Josep Pallach, 1975

TU ETS JO. Flaixos per al meu blog
Teresa Juvé

"El meu present és una vida paral·lela al meu passat, perquè sempre visc aquell passat com si el visqués ara"; Així es manifesta Teresa Juvé a l'hora de donar tot el sentit al títol d'aquest llibre. "Tu ets jo" és el que molt sovint li repetia el seu marit, Josep Pallach. "Entre nosaltres no hi havia secrets; jo ho sabia tot d'ell i ell de mi. Jo era el seu mirall; ell em veia dins seu i jo era dins d'ell." El moment present -per exemple la observació d'una flor- la transporten rapidament com un flash, a records d'un passat totalment compartit amb Josep Pallach.
L'autora ens brinda molt més que un relat i unes vivències personals; és com una gran fotografia de la seva vida apassionant, farcida d'anecdòtes i situacions transcendentals viscudes en primera persona, sense oblidar-se mai d'Ell -així anomena el seu marit- del qual mai no ha deixar d'estar molt i molt aprop.

Butlletí núm.1
Gener 2012

En aquest primer butlletí trobareu àmplia informació sobre la Fundació, els seus inicis i el seu projecte i sobre la figura d'en Josep Pallach a través dels records de la seva família, amics i col·laboradors.