La cooperació, la complementarietat i la formació mútua i/o conjunta dels implicats afavoreixen la confiança entre uns i altres i creen lligams molt eficaços.
TOTHOM EDUCA, S’EDUCA TOTHOM
Apropar l’educació que es dóna de manera intencional (a l’escola o en activitats extraescolars – culturals, esportives o de lleure,… –
La societat actual – potser més que mai –
Diferents col·lectius procuren impulsar coordinadament pràctiques inclusives per prevenir la segregació de qualsevol mena (de sexe, de cultura d’origen, d’aptituds o interessos, etc.); també equips d’un mateix barri, sector o comarca afavoreixen el coneixement mutu i l’apropament necessaris entre llurs membres per generar dinàmiques col·laboratives; també hi ha escoles amb projectes educatius compartits realment amb les famílies i l’entorn social que intenten anar molt més enllà de les pràctiques educatives que es donen a l’aula, al centre. En tots aquests casos es constata que la cooperació, la complementarietat i la formació mútua i/o conjunta dels implicats (professionals i no professionals; dels àmbits educatiu, social, cultural o sanitari; des de les anomenades educació formal, la no formal i la informal) afavoreixen la confiança entre uns i altres i creen lligams molt eficaços.
FEM XARXA
La nostra missió va en aquesta línia: la d’anar fent més xarxa, de manera que les dinàmiques de caràcter molt “assistencial” existents en la nostra societat es vegin complementades per dinàmiques que en podríem dir més “col·laboratives”.
I ho volem fer des de la cooperació i la complementarietat –
COM HO FEM
Per apropar-
1. Apropament dels àmbits educatiu, cultural, social i sanitari.
2. Apropament dels àmbits educatius formal, no formal i informal.
3. Pràctiques inclusives i de cohesió social.
I per tal d’arribar a totes les àrees de forma global, ho fem a través de quatre espais d’actuació:
a. Formació: Jornades, cursos, seminaris, tallers, debats, conferències, etc.
b. Programes: Actuacions coordinades, en un territori i/o temps determinats.
c. Estudis i recerques: Projectes de recerca i estudis concrets, amb incentivació a través d’ajudes i/o premis, etc.
d. Publicacions i difusió: Pàgina web, butlletí, informes, anuncis, publicacions.